7 Eylül 2013 Cumartesi

Beyaz Mutluluk

Herkese musmutlu hafta sonları diliyorum...Umarım bu hafta sonu dinlenebilirim zira 3 haftadır hep bir şeyler çıkıyor ve tatilimin keyfini süremiyorum...

Dün Hiç kleyifim yoktu eve gidip yemek yiyip yatmayı planlıyordum ama eşimle mütavazi bir sofra hazırlyaıp yemeğin keyfine varınca moralim biraz yükseldi ve bu mutluluğu beyaz bezelerimle dahada pekiştirdim.Şimdiye kadar yaptığım bezelerden daha güzel oldu çünkü içinde aşkım vardı:)

Gelelim merak edenler için bezenin yapılışına.Ben bu tarifi hobilemece blogundan aldım...Saolsun hem açıklamalı anlatmış hemde tarif tam uyuyor...

                 



3 yumurtanın akı   
3 çaybardağı şeker
1 çimdik tuz

Yumurtaların aklarını sarılarından ayırarak bir temcerenin içine koyuyoruz.Yalnız çok dikkatli olunması lazım sarıları kaçmasın içine.Tencereyi çok kısık ateşte yanmakta olan ocağa koyuyoruz ve şekeri azar azar ilave edip mikserle sert beyaz bir köpük haline gelinceye kadar çırpıyoruz bu arada 1 çimdik tuzuda ilave ediyoruz.Sert bir köpük olduktan sonra fırın tepsimize yağlı kağıt seriyoruz ve krema torbasının içine koyduğumuz malzemeyi yuvarlak şekillerde sıkıyoruz. ve 100 derece fırında 40 dk pişiriyoruz. 40 dk dolduktan sonra fırını kapatıyoruz ve tepsinin fırın içinde soğumasını bekliyoruz böylece hala yumuşak olan bezeler sertleşiyor eğer fırından sıcakken çıkarırsanız bezeler sertleşmez ve söner. Bezeler sertleştikten sonra servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun...

Bu küçük şeyler benim mutluluğumu pekiştirdi inş sizede mutluluk verir...

6 yorum:

  1. merhabalarrr
    ne hos paylasmisin:)
    ama bu aralar cok dolu dolu geciyor vaktim...
    genede soyle gezindim blogunda:))
    sevgilerimi yolluyorum

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık olsada yesek güzel görünüyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saolasın cnm gel sanada ayrı yaparım birlikte yeriz ;)

      Sil
  3. harika görünüyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil