27 Ağustos 2013 Salı

PİYANO KEK

Çok sevdiğim  blog dünyasına yeni adım atmış olan kalplibaykus'tan aldığım tarifle yaptığım piyano kekimi sizlerle paylaşmaktan onur duyuyorum :) :) Bu arada tarifteki ölçüler tam tutuyor ve harika muhallebili kek oluyor ...

Malzemeler
Kek için malzemeler:

2 yumurta
1/2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
1pk kabartma tozu
1 pk vanilya
1/2 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvıyağ
2 çorba kaşığı kakao

kek piştikten sonra üzerine dökmek için 1 bardak süt 

Muhallebi malzemeleri:
3 su bardağı süt
1,5 çay bardağı şeker
1,5 çay bardağı un
1 pk süt kreması ( ben krema bulamadığım için 1pk krem şantiyi yarım bardak sütle çırptım)



Keki normal kek gibi hazırlayıp borcama döktüm ve fırında pişirdim. Kek pişene kadar muhallebiyi hazırlayıp soğumaya bıraktım. Muhallebi soğuduktan sonra krem şantiyi hazırlayıp muhallebinin içine karıştırdım ve mikserle iyice çırptım. Muhallebiyi kekin üzerine döktüm ve en sonunda da üzerine kako eledim...

Kekimiz servise hazır
Afiyet olsun....




4 yorum:

  1. NEDEN İSMİ PİYANO? :D
    BİR DEEEEEEE muhallebinin içine şantiyi çırpıp mı karıştırdın yoksa direk poşeti muhallebiye mi döktün :)
    çok soru var çooookkkkk :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cnm heralde 3 renkli olduğu için piyano ismi :D

      krem şantiyi yarım bardak sütle ayrı bir yerde yaptım cnm sert oldu zaten az süt kullandığım için... muhallebi söğuyunca içine karıştırdım ;) aklına takılan bişi olursa sor cnm :)

      Sil
  2. ellerine sağlık tatlım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saolasın cnm :) sen söylemeseydin böyle bir tatlıdan haberim olmayacaktı :) kardeşlerim ve eşim bayıldılar...

      Sil